Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Organizacji Pozarządowych – edycja 2025
Celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym. dążenie do poprawy funkcjonowania osoby z niepełnosprawnością w jej środowisku, zwiększenia możliwości zaspokajania jej potrzeb oraz włączenia jej w życie społeczne. Usługi asystenckie mogą uzupełniać usługi opiekuńcze, nie mogą ich jednak zastępować.
Okres realizacji projektu 01.01. 2025 – 31.12. 2025
Dofinansowanie: 717 138,00 ze środków Funduszu Solidarnościowego na realizację zadania w ramach resortowego Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Organizacji Pozarządowych − edycja 2025
Zadania w projekcie: Usługi asystenckie dla co najmniej 34 osób. Będą to zarówno osoby: od ukończenia 2 roku do 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczność stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji(pkt.7 ON) oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji(pkt. 8 ON) oraz osoby niepełnosprawne posiadające orzeczenie o znacznymi i umiarkowanym stopniu niepełnosprawności.
NABÓR:
W projekcie obejmiemy wsparciem łącznie 34 osoby z niepełnosprawnością, w tym 8 osób dorosłych i 26 dzieci. Zgłoszenia do programu przyjmowane będą w terminie od 13.01.2025 r. od godz. 8:00 do 17.01.2025 roku do godziny 15:00 w sekretariacie Poradni Agathum, ul. Dąbrowskiego 17 w Częstochowie.
Wymagane dokumenty:
• Wypełniona karta zgłoszeniowa (POBIERZ TUTAJ)
• Orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności
• W przypadku osób ubezwłasnowolnionych – przedłożenie dokumentu z Sądu.
Do 24.01.2025 odbędzie się analiza zgłoszeń oraz kandydatom zostaną wydane decyzje dotyczące uczestnictwa w projekcie.